ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΜΟΝΤΕΛΩΝ BMW Ζ.

Στα τέλη της δεκαετίας του '80, η BMW στρέφει ξανά το ενδιαφέρον της στην παράδοση των roadster αυτοκινήτων όπως η θρυλική BMW 507: διθέσια, cabrio αυτοκίνητα που επικεντρώνονται απόλυτα στην οδηγική απόλαυση. Το γράμμα "Z" θα μπορούσε να δηλώνει τη γερμανική λέξη "Zukunft" που σημαίνει "μέλλον". Είναι γεγονός ότι όλα τα μοντέλα Z διακρίνονται για τις πρωτοποριακές, φερμένες από το μέλλον, προδιαγραφές.

Μάθετε περισσότερα
BMW Z4 M40i Roadster (G29), πλαϊνή λήψη τριών τετάρτων

Η ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ BMW Ζ.

Γνωρίστε τη σχεδίαση, την ιστορία και την εξέλιξη των μοντέλων BMW Z Roadster. Δείτε πώς δημιουργήθηκαν τα κλασικά μοντέλα όπως η BMW Z1 και η BMW Z8 αλλά και τα μοντέλα που είχαν ως αποδέκτες ένα ευρύτερο κοινό, τις BMW Z3 και BMW Z4.

Μάθετε περισσότερα

Η ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ BMW Ζ.

Η BMW Z1.

BMW Z1 (E30/Z), πλαϊνή λήψη 7/8, σε κίνηση

(E30/Z)

Ακολουθώντας τα βήματα των θρυλικών roadster όπως η BMW 328 και η BMW 507, η BMW παρουσιάζει προς τα τέλη της δεκαετίας του '80 ένα διθέσιο αυτοκίνητο που έμελλε να αποκτήσει γρήγορα έναν κλασικό χαρακτήρα: την BMW Z1. Σχεδιασμένη από την BMW Technik GmbH ως πρωτότυπο, γνωρίζει τεράστια απήχηση και πολύ σύντομα ακολουθεί η έκδοση δρόμου.

Η BMW Z1 είναι ένα roadster με ριζοσπαστική σχεδίαση που δημιουργείται υπό την καθοδήγηση του τότε επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος Harm Lagaay. Η επίπεδη μάσκα ψυγείου και το σφηνοειδές σχήμα του καπό κινητήρα προϊδεάζουν για την κορυφαία δυναμική οδήγησης στις στροφές και την ακριβέστατη οδική συμπεριφορά.

Από τεχνικής πλευράς, το αυτοκίνητο βασίζεται στην BMW Σειρά 3 (E30) όμως κάπου εδώ σταματούν και οι ομοιότητες. Αυτό οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην ασυνήθιστη σχεδίαση και στο γεγονός ότι αυτό το roadster ήταν αυστηρά περιορισμένης παραγωγής καθώς κατασκευάστηκαν στο χέρι μόλις 8.000 αυτοκίνητα. Η BMW Z1 είναι το μοναδικό αυτοκίνητο, τα πρωτότυπα του οποίου σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από την BMW Technik GmbH. Το αυτοκίνητο φέρει ορισμένες τεχνολογικές καινοτομίες. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι οι πόρτες που κατεβαίνουν κάτω από τα πλαϊνά μαρσπιέ και εξασφαλίζουν μια μοναδικά αυθεντική αίσθηση οδήγησης που μόνο μια BMW Z1 μπορεί να προσφέρει.

Αυτή η σχεδίαση των θυρών υλοποιείται χάρη στην ιδιαίτερη αντοχή και ακαμψία του ατσάλινου πλαισίου. Το πλαίσιο διαθέτει ειδική αντιδιαβρωτική προστασία και έχει ενισχυθεί επιπλέον κατά 25%.

Λόγω της άμεσης επαφής με το δρόμο, η BMW Z1 προσφέρει μια οδηγική εμπειρία παρόμοια με αυτή ενός καρτ. Κινείται από έναν εξακύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων με ισχύ 125 kW (170 hp), ο οποίος προέρχεται από την BMW 325i εκείνης της εποχής. Το χαμηλού βάρους roadster είναι απόλυτα ισορροπημένο καθώς ο κινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω από τον μπροστινό άξονα. Η BMW προσθέτει άλλον έναν κλασικό εκπρόσωπο στη συλλογή των roadster.

Περίοδος παραγωγής: 1989–1991
Κινητήρας: 2,5 λίτρα (125 kW, 170 hp), εξακύλινδρος
Μήκος/πλάτος/ύψος: 3.921 mm/1.690 mm/1.277 mm

Η BMW Z3.

BMW Z3 Roadster (E36/7), πλαϊνή λήψη τριών τετάρτων, σταθμευμένη

(E36/7)

Αντλώντας έμπνευση από την τεράστια επιτυχία της BMW Z1, ο κατασκευαστής αυτοκινήτων από το Μόναχο παρουσιάζει την BMW Z3, ένα roadster που απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό. Ο συνδυασμός κατασκευής χαμηλού βάρους, διθέσιας cabrio σχεδίασης και χαρακτηριστικής δυναμικής οδικής συμπεριφοράς BMW παραμένει αξεπέραστος μέχρι σήμερα, χαρακτηρίζοντας και το διάδοχο μοντέλο, την BMW Z4.

Εκτός από την BMW Z1 με την περιορισμένη παραγωγή μερικών χιλιάδων μονάδων, η εταιρία δεν είχε στην γκάμα της εδώ και αρκετές δεκαετίες κάποιο μικρό cabrio διθέσιο αυτοκίνητο με όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά BMW. Η BMW Z3 εμφανίστηκε το 1995 και σκοπεύει να κατακτήσει τους δρόμους του κόσμου. Μικρή αλλά με αρκετή δύναμη, εξαιρετική οδική συμπεριφορά και σύστημα διεύθυνσης υψηλής ακρίβειας. Αυτή η συνταγή επιτυχίας καταφέρνει να σημειώσει 297.000 πωλήσεις σε επτά χρόνια.

Αρχικά, το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,8 ή 1,9 λίτρων. Από το 1996 η BMW Z3 ήταν διαθέσιμη και με έναν εξακύλινδρο κινητήρα ισχύος 142 kW (193 hp) με κυβισμό 2,8 λίτρων. Την επόμενη χρονιά κάνει την εμφάνισή της η BMW M Roadster με εξακύλινδρο κινητήρα 3,2 λίτρων, προερχόμενο από την BMW M3 (E36), που απέδιδε ισχύ 236 kW (321 hp).

Το 1998, η BMW ακολουθεί έναν νέο δρόμο και παρουσιάζει την BMW Z3 σε coupé έκδοση "shooting brake". Το εξεζητημένο σχήμα προσδίδει στο αυτοκίνητο μια ιδιαίτερη εμφάνιση. Διατίθεται μόνο με εξακύλινδρο κινητήρα.

Η ανανέωση του μοντέλου το 1999 φέρνει χρωμιωμένους δακτυλίους στους προβολείς του roadster και ανασχεδιασμένο, πιο δυναμικό πίσω τμήμα που είναι ελαφρώς πιο ψηλό στο πίσω μέρος των φτερών. Τα πίσω φώτα σχήματος L τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου. Οι νέοι κινητήρες όπως ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 2,2 λίτρων με ισχύ 125 kW (170 hp) εξασφαλίζουν ακόμα καλύτερες επιδόσεις. Ο εξακύλινδρος κινητήρας των 2,8 λίτρων αντικαθίσταται από έναν τρίλιτρο κινητήρα των 170 kW (231 hp). Από το 2001, η BMW M Roadster εξοπλίζεται με τον κινητήρα της BMW M3 (E46): αποδίδει ισχύ 239 kW (325 hp) και μετατρέπει το διθέσιο μοντέλο σε ένα αυτοκίνητο με ασύγκριτη δυναμική και επιτάχυνση.

Περίοδος παραγωγής: 1995–2002
Κινητήρες: 1,8–3,2 λίτρα (85–239 kW, 115–325 hp), 4 και 6 κύλινδροι
Μήκος/πλάτος/ύψος: 4.025–4.050 mm/1.692–1.740 mm/1.266–1.306 mm

Η BMW Z4.

Ο διάδοχος της BMW Z3 είναι η BMW Z4. Το roadster έχει μεγαλώσει αισθητά και έχει βελτιωθεί στον τομέα της άνεσης, χωρίς να θυσιάζει τη δυναμική και την οδηγική απόλαυση.

Μάθετε περισσότερα

Η ΠΡΩΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΗΣ BMW Z4.

BMW Z4 Roadster (E85), πλαϊνή λήψη 7/8, σε κίνηση

(E85, E86)

Ο διάδοχος της BMW Z3 δημιουργήθηκε υπό την αιγίδα του επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος, Chris Bangle, και συνεχίζει τη σχεδιαστική φιλοσοφία με κοντούς προβόλους, σχετικά μεγάλο μεταξόνιο, μακρύ καπό και κοντό πίσω τμήμα. Το αποτέλεσμα είναι ένα σπορ αυτοκίνητο, ένα εκφραστικό και δυναμικό roadster με έναν στόχο: να προσφέρει οδηγική απόλαυση χάρη στην άμεση επαφή με τον δρόμο και το γύρω περιβάλλον, χωρίς να θυσιάζει την άνεση και τα προηγμένα στοιχεία εξοπλισμού. Αυτός είναι και ο λόγος που προσφέρεται μία πλούσια γκάμα υλικών για το εσωτερικό. Η υφασμάτινη οροφή διαθέτει θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ και είναι ανθεκτική και κατάλληλη για καθημερινή χρήση.

Αρχικά, η BMW Z4 ήταν διαθέσιμη με εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα. Απέδιδε ισχύ 125 kW (170 hp) από 2,2 λίτρα, 141 kW (192 hp) από 2,5 λίτρα και 170 kW (231 hp) από 3,0 λίτρα. Το πλαίσιο μπροστά και πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει εξαιρετική οδική συμπεριφορά και τοποθετεί το roadster στην κορυφή της κατηγορίας όσον αφορά τη δυναμική και την ευελιξία. Από το 2005 διατίθεται ένα νέο βασικό μοντέλο με τετρακύλινδρο κινητήρα 2 λίτρων που αποδίδει ισχύ 110 kW (150 hp).

Με την ανανέωση του 2006, το μοντέλο αποκτά ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και νέα πίσω φώτα LED για ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση. Ωστόσο, η σημαντικότερη αλλαγή είναι η δύναμη του σπορ αυτοκινήτου: ο νέος εξακύλινδρος κινητήρας N52 προσφέρει υψηλότερες επιδόσεις και είναι πιο αποδοτικός. Ακόμα και ο μικρότερος κινητήρας, για παράδειγμα, αποδίδει ισχύ 130 kW (177 hp) με κυβισμό 2,5 λίτρων. Επιπλέον, διατίθεται και η M έκδοση. Ο κινητήρας προέρχεται από την BMW M3 (E46), έχει χωρητικότητα 3,2 λίτρα και αποδίδει ισχύ 252 kW (343 hp). Το ίδιο σύνολο κινεί και τη νέα coupé έκδοση. Σε αντίθεση με την BMW Z3, το αυτοκίνητο είναι ένα hatchback που διατίθεται και με τον τρίλιτρο κινητήρα ισχύος 195 kW (265 hp).

Περίοδος παραγωγής: 2002–2008
Κινητήρες: 2,0–3,2 λίτρα (110–252 kW, 150–343 hp), 4 και 6 κύλινδροι
Μήκος/πλάτος/ύψος: 4.091–4.113 mm/1.781 mm/1.268–1.302 mm

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΕΝΙΑ ΤΗΣ BMW Z4.

BMW Z4 Roadster (E89), πλαϊνή λήψη, σε κίνηση

(E89)

Κυρτές γραμμές, μακρύ καπό, φαρδύ πίσω τμήμα: η επόμενη γενιά της BMW Z4 ξέρει να γοητεύει. Όχι μόνο επειδή αυτό το αυτοκίνητο συμμετέχει ενεργά σε αγώνες αυτοκινήτων, αλλά επειδή η αγωνιστική έκδοση είναι διαθέσιμη στους πελάτες.

Στην εξελιγμένη BMW Z4 (E89) παραλείπεται η υφασμάτινη οροφή με την προαιρετική δυνατότητα τοποθέτησης σκληρής οροφής. Τώρα το roadster εξοπλίζεται με αναδιπλούμενη οροφή από αλουμίνιο. Με κλειστή την οροφή, δεν υπάρχει σχεδόν καμία διαφορά από το αυτοκίνητο με κανονική οροφή. Αυτή η επιλογή αντικαθιστά την coupé έκδοση.

Τα πρώτα αυτοκίνητα αυτής της γενιάς κινούνται από εξακύλινδρους κινητήρες, ξεκινώντας από την sDrive23i με κυβισμό 2,5 λίτρων και ισχύ 150 kW (204 hp) και φτάνοντας μέχρι την κορυφαία sDrive35i με τρίλιτρο κινητήρα που αποδίδει 225 kW (306 hp). Τον ίδιο κινητήρα χρησιμοποιεί και η sDrive35is που διατίθεται από το 2010. Μετά τις βελτιωτικές επεμβάσεις ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 250 kW (340 hp) και είναι ο ισχυρότερος διαθέσιμος κινητήρας μέχρι την παύση της παραγωγής το 2016. Με την ανανέωση του μοντέλου το 2011 διατίθεται ακόμα δύο υπερτροφοδοτούμενοι τετρακύλινδροι κινητήρες. Αυτοί αντικαθιστούν τους μικρότερους εξακύλινδρους κινητήρες. Το 2013 παρουσιάζεται ένας βασικός κινητήρας με ελαφρώς χαμηλότερη ιπποδύναμη: ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας με ισχύ 115 kW (156 hp).

Ο εξοπλισμός ασφαλείας ξεπερνά κατά πολύ τα πρότυπα εκείνης της περιόδου. Για παράδειγμα, το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με σύστημα υποβοήθησης πέδησης και οπτική ένδειξη. Τα φώτα φρένων και η αυτόματη ενεργοποίηση των αλάρμ προειδοποιούν τους άλλους οδηγούς ότι η BMW Z4 φρενάρει δυνατά.

Αυτές οι λειτουργίες είναι σήμερα αυτονόητες όμως το 2009 ήταν επαναστατικές. Η BMW Z4 διαθέτει επίσης τον Έλεγχο Δυναμικής Οδήγησης που επιτρέπει την προσαρμογή των χαρακτηριστικών οδήγησης του αυτοκινήτου. Σ' αυτά περιλαμβάνεται η επιτάχυνση, η απόκριση του υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης και οι αλλαγές ταχυτήτων στα μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο.

Η παραγωγή της δεύτερης γενιάς της BMW Z4 έφτασε τα 115.000 αυτοκίνητα περίπου.Η παραγωγή της δεύτερης γενιάς της BMW Z4 έφτασε τις 115.000 μονάδες περίπου.

Περίοδος παραγωγής: 2009–2016
Κινητήρες: 2,0–3.0 λίτρα (115–250 kW, 156–340 hp), 4 και 6 κύλινδροι
Μήκος/πλάτος/ύψος: 4.239 mm/1.790 mm/1.291 mm

Η ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΑ ΤΗΣ BMW Z4.

BMW Z4 Roadster (G29), μπροστινή λήψη, σε κίνηση

(G29)


Η BMW Z4 (G29), η τρίτη γενιά του roadster, οδηγεί στα άκρα τη φιλοσοφία Z: ασυμβίβαστη, προοδευτική σχεδίαση με την Έκδοση M Sport στο βασικό εξοπλισμό και τεχνολογία αιχμής. 

Οι προβολείς LED ξεχωρίζουν αμέσως στο σκοτάδι ενώ το πίσω τμήμα φωτίζεται από οργανικές φωτοδιόδους (OLED). Η δυναμική εμφάνιση της BMW Z4 γίνεται αντιληπτή σε όλες τις συνθήκες φωτισμού. Η δυναμική οδική συμπεριφορά γίνεται από την πρώτη κιόλας ματιά αντιληπτή, χάρη στις δυναμικές γραμμές που εκτείνονται από το ρύγχος, περνούν από το καπό και καταλήγουν στο πίσω τμήμα. Τα Air Breather που βρίσκονται στα φτερά, πίσω από τους θόλους των μπροστινών τροχών, περιορίζουν δραστικά τους στροβιλισμούς του αέρα στους θόλους των τροχών. Η υφασμάτινη οροφή του roadster ανοίγει και κλείνει σε μόλις 10 δευτερόλεπτα, σε ταχύτητες κίνησης μέχρι 50 km/h. 

Χάρη στη μικρή απόσταση από το οδόστρωμα, την εξαιρετική κατανομή του βάρους και τις σφικτές ρυθμίσεις του πλαισίου του αυτοκινήτου, η BMW Z4 νιώθει στο στοιχείο της στους επαρχιακούς δρόμους με στροφές. Η κορυφαία ευστάθεια στις στροφές και η εξαιρετική ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης εγγυώνται άφθονη οδηγική απόλαυση. Οι τετρακύλινδροι και εξακύλινδροι κινητήρες Twin Scroll Turbo αποδίδουν την απαραίτητη ισχύ. Από 145 kW (197 hp) στο δίλιτρο κινητήρα και 250 kW (340 hp) στον τρίλιτρο κινητήρα της BMW Z4 M40i Roadster.

Στο εσωτερικό, τα ιδιαίτερα BMW Individual υλικά μπορούν να συνδυαστούν με διάφορους χρωματισμούς για τη δημιουργία ενός ιδιαίτερου διάκοσμου στο εσωτερικό. Το Head-Up Display διατίθεται προαιρετικά. Διαθέσιμο είναι επίσης και το BMW Intelligent Personal Assistant που μπορεί να ενεργοποιεί διάφορες λειτουργίες της BMW Z4 μέσω φωνητικών εντολών. 

Περίοδος παραγωγής: 2018  – σήμερα
Κινητήρες: 2,0-3,0 λίτρα (145-250 kW, 197-340 hp), 4 και 6 κύλινδροι
Μήκος/πλάτος/ύψος: 4.324 mm/1.864 mm/1.303–1.304 mm

Η BMW Z8.

BMW Z8 Roadster (E52), μπροστινή λήψη τριών τετάρτων, σε κίνηση

(E52)

Παρόλο που τα μοντέλα Z ακολουθούν την παράδοση των θρυλικών roadster όπως είναι π.χ. η BMW 507, η BMW Z8 μπορεί να θεωρηθεί ως άμεσος διάδοχος των πολυτελών αυτοκινήτων της δεκαετίας του '50. Το ιδιαίτερο διθέσιο αυτοκίνητο διαθέτει παρόμοια κυρτά φτερά, πολύ μακρύ καπό και κοντό πίσω τμήμα. Το ίδιο ισχύει και για τις εξαιρετικές επιδόσεις αυτού του κομψού και εκφραστικού αυτοκινήτου.

Το 1997 παρουσιάζεται στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο η πρωτότυπη BMW Z07 που φέρει ήδη τα βασικά στοιχεία της BMW Z8. Η BMW Z8 δημιουργήθηκε από τον σχεδιαστή Henrik Fisker και φτάνει στις εκθέσεις το 2000. Με τα κυρτά φτερά και τη φαρδιά επίπεδη μάσκα "νεφρών", το αυτοκίνητο αναβιώνει τα σχεδιαστικά στοιχεία της BMW 507 στη νέα χιλιετία.

Η BMW Z8 διαθέτει προηγμένη σχεδίαση και τεχνολογία με αλουμινένιο πλαίσιο, στο οποίο προσαρμόζονται τα στοιχεία του αμαξώματος. Αυτό μειώνει δραστικά το βάρος του αυτοκινήτου και βελτιώνει τη δυναμική οδήγησης. "Καρδιά" του αυτοκινήτου είναι ο οκτακύλινδρος κινητήρας πέντε λίτρων της BMW M5 (E39S) που αποδίδει ισχύ 294 kW (400 hp) και επιτρέπει στην κορυφαία έκδοση να επιταχύνει σταθερά με καταιγιστικό ρυθμό. Αυτός ο κινητήρας είναι ο ισχυρότερος κινητήρας BMW εκείνης της περιόδου.

Η BMW Z8 διατίθεται με ολοκληρωμένο βασικό εξοπλισμό. Περιλαμβάνει σύστημα τηλεφώνου με ανοικτή συνομιλία, σύστημα πλοήγησης, κλιματισμό, δερμάτινο εσωτερικό και σκληρή οροφή και θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ. Στο ταμπλό μάλιστα υπάρχει ο διακόπτης εκκίνησης - πριν από 20 χρόνια αυτό ήταν ένα πραγματικά μοναδικό στοιχείο. Από το 2000 μέχρι το 2003 κατασκευάστηκαν ακριβώς 5.703 αυτοκίνητα από αυτό το πολυτελές, πανέμορφο και δυναμικό roadster. Κάθε μία στο χέρι.

Περίοδος παραγωγής: 2000–2003
Κινητήρας: 5,0 λίτρα (294 kW, 400 hp), οκτακύλινδρος
Μήκος/πλάτος/ύψος: 4.400 mm/1.830 mm/1.310 mm

Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα BMW μπροστά από αντιπροσωπία BMW

ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ BMW.

Κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO₂.

BMW Z4 Roadster:

Κατανάλωση καυσίμου σε l/100 km (συνδυασμένος κύκλος): 7,4-6,9

Εκπομπές CO₂ σε g/km (συνδυασμένος κύκλος): 167–157

 

BMW Z4 M40i Roadster:

Κατανάλωση καυσίμου σε l/100 km (συνδυασμένος κύκλος): 8,1-7,9

Εκπομπές CO₂ σε g/km (συνδυασμένος κύκλος): 181–175

Οι τιμές κατανάλωσης καυσίμων, εκπομπών CO₂ και κατανάλωσης ενέργειας, που αναγράφονται στο παρόν, καθορίστηκαν σύμφωνα με τον νέο κανονισμό WLTP (Εναρμονισμένη Παγκοσμίως Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων).

Οι τιμές αφορούν όχημα με βασική διαμόρφωση στη Γερμανία και το αναγραφόμενο εύρος οφείλεται στον προαιρετικό εξοπλισμό και τα διαφορετικά μεγέθη τροχών και ελαστικών που είναι διαθέσιμα για τον επιλεγμένο τύπο οχήματος και που ενδέχεται να διαφοροποιούνται κατά τη διαμόρφωση.

Περισσότερες πληροφορίες για τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και τις εκπομπές CO₂ των νέων επιβατικών αυτοκινήτων μπορείτε να βρείτε στο έντυπο "Οδηγός οικονομίας καυσίμου και εκπομπών CO₂ νέων επιβατικών αυτοκινήτων", που διατίθεται χωρίς χρέωση σε όλο το Δίκτυο Επίσημων Εμπόρων BMW.

 

Μάθετε περισσότερα